مقال

حبيب المصريين

جريدة الأضواء

حبيب المصريين

كتب/سعيد ابراهيم

من العدل و الانصاف إنك زى ما بتشوف الخطأ و تقف بعلو صوتك و تقول ده خطأ إنك لما تشوف حاجة صح تقف و بنفس علو صوتك تقول ده صح.

و لما تشوف انجازات و مشروعات قوميه نجحت الدوله المصرية فى اقامتها تقول فى حاجه صح و لما تشوف واجهة بلدك فى الداخل و الخارج اتحسنت و ارتفع قدرها بين الدول تقول فى حاجه صح.

حاجات كتير بتتعمل و انت شايفها و اللى متعملش مسيره يجى عليه الدور و يتعمل لأن البلد رتبت اولويات المهام و كيفية المضى فيها قدما .

ماهى الدنيا إتبنت فى سبع أيام و المولى كان قادر انه يقول كن فيكون و لكن لنا فيه سنه و إسوه و نهج يتبع لأننا عباد قدراتنا مهما كبرت و عليت فهى محدوده.

و ما دام فى حاجه صح بتتعمل على أرض الواقع و ملموسه واجب علينا اننا ندعم و نساند و نؤيد قائد المسيرة
القائد اللى شال على عاتقه هم فاق الحدود و فى أصعب الاوقات و الازمات و مضى و عبر بنا من نفق مظلم لا يعلم مداه الا الله ليصل بنا لبر الأمان و مرحله جديدة و جمهورية جديدة من البناء و التنمية و الازدهار و التقدم بإذن الله .

لذلك لا خير فينا إن لم ندافع بكل ما نملك عن هذا القائد و لا خير فينا ان لم ندعمه و لا خير فينا ان لم نسانده ونؤيده ونصطف خلفه ونقف فـ ظهره .

و أكيد ان رجل بهذه الصفات انقذ وطن من الانهيار و من ايادى المخربين و اخرجها من مرحلة الفناء لمرحلة البناء انه يكون هو ده حبيب المصريين.
#حفظ_الله_مصر

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى